Innovación abierta UPV

Universitat Politècnica de València created Innovación Abierta its new department of technological and scientific consulting. Its purpose is to create workflows to generate ideas that lead to concrete solutions.

Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad corporativa de Innovación Abierta, Universitat Politècnica de València. Tarjeta

Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad corporativa de Innovación Abierta, Universitat Politècnica de València. Pizarra

Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad corporativa de Innovación Abierta, Universitat Politècnica de València. Concepto

Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad corporativa de Innovación Abierta, Universitat Politècnica de València. Papelería

Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad corporativa de Innovación Abierta, Universitat Politècnica de València. Tarjetas

Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad corporativa de Innovación Abierta, Universitat Politècnica de València. Saludas

Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad corporativa de Innovación Abierta, Universitat Politècnica de València. Proceso

Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad corporativa de Innovación Abierta, Universitat Politècnica de València.

Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad corporativa de Innovación Abierta, Universitat Politècnica de València. Texturas

For its corporate identity, we try to conceptualize this work in a symbol that suggests its work process: a funnel of ideas which includes everything from the moment of brainstorming, where everything goes, to the selection of the final solution.

The creation of different textures from the symbol and the wide chromatic range confer a wide visual route to the brand. For the brand implementation we managed to evoke that sense of dynamism and vitality that the client was looking for.