Meryl

Meryl

Meryl és una col·lecció de fils premium fabricats a Blanes des de 1925, que donen com a resultat teixits reconeguts pel seu tacte únic. Així mateix, en la divisió de l’empresa “Meryl Lab” utilitzen la tecnologia i la creativitat amb la finalitat de desenvolupar productes originals i sostenibles que estan dissenyats específicament per als requisits de cada client i/o peça.

A més del redisseny, desenvoluparem per a Meryl la nova estratègia de marca. Aquesta consistia a guanyar-se una reputació dins del sector tèxtil, orientant-se al mercat final mitjançant mecanismes com el co-branding, per a després consagrar-se com una “marca ingredient” reconeguda i valorada per l’usuari.
Es va optar pel tacte com a element diferenciador, ja que funciona com un atribut emocional i és el valor connector entre el producte i l’experiència d’usuari comú en tots els seus productes. Recolzarem aquestes premisses amb un llenguatge visual sobri, sense elements decoratius i relacionat amb el món de la moda, tractant d’actualitzar elements i composicions clàssiques, a més de l’ús de materials de qualitat i acabats amb referències al tacte amb l’objectiu d’enfortir el missatge principal.

Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad corporativa La Mercería, galería de arte. Thumbnail.

La Mercería, galeria d’art

La Mercería, galeria d’art

Aquesta galeria d’art naix en 2018 en ple centre de la ciutat de València amb la voluntat d’exposar el treball d’artistes emergents. La galeria es troba en l’espai que abans ocupava una merceria, conservant encara la retolació original, per la qual cosa es va decidir mantenir el nom “Merceria” per a la seua nova activitat.

Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad corporativa La Mercería, galería de arte. Postales Antonio Pineda.

La identitat està basada en una idea molt senzilla: traslladar la vista frontal de la galeria a un sistema gràfic. D’aquesta manera l’aparador representa l’espai que la galeria proporciona a l’artista per a mostrar la seua obra, mentre que la porta és el lloc establit per a la denominació. Una pauta que s’adapta al format de cada aplicació, i que incorpora l’obra com a part de la identitat. Per a cada nova exposició el color s’adapta, evidenciant així el canvi i enriquint la identitat. En el cas de les aplicacions corporatives, s’utilitza una versió simplificada que suavitza la seua personalitat.

Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad corporativa y diseño de packaging para Endor Technologies. Sérum, caja y prospecto.

Endor Technologies

Endor Technologies

Endor Technologies és una empresa biotecnològica dedicada a la investigació mèdica en les arees d’oncologia y dermatologia amb una col·lecció de productes dermatològics. Concorde a la seua nova estrategia de mercat, ens encarregaren adaptar la seua marca, el disseny de la linea de packaging i una web amb tenda online que els ajudara a posicionar-se com un producte dermatològic dirigit al mercat internacional.

Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad corporativa y diseño de packaging para Endor Technologies. Cajas y envases.
Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad corporativa y diseño de packaging para Endor Technologies. Texto.
Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad corporativa y diseño de packaging para Endor Technologies. Iconos envases.
Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad corporativa y diseño de packaging para Endor Technologies. Cajas y envases.
Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad corporativa y diseño de packaging para Endor Technologies. Detalles.
Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad corporativa y diseño de packaging para Endor Technologies. Cajas.
Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad corporativa y diseño de packaging para Endor Technologies. Prospecto.
Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad corporativa y diseño de packaging para Endor Technologies. Serum, caja y prospecto.
Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad corporativa y diseño de packaging para Endor Technologies. Envases.
Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad corporativa y diseño de packaging para Endor Technologies. Cajas y envases.
Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad corporativa y diseño de packaging para Endor Technologies. Detalles.
Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad corporativa y diseño de packaging para Endor Technologies. Web.
Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad corporativa y diseño de packaging para Endor Technologies. Brand guidelines.

L’objectiu principal era enaltir la tecnologia que hi ha darrere dels productes d’Endor, i així distanciar-nos del concepte de bellessa amb el que moltes marques i productes del sector se vinculen.

La solució va consistir en apropar-nos a la gràfica que solen usar els productes farmacèutics, disposant una retícula de tres linies que naixen en la marca i crea un camí continu que rodeja el format sobre el que s’aplica. Escollirem November Std, una tipografia industrial de tall més humà i delicat. S’utilitzaren dibuixos tècnics per tal de reforçar el missatge de producte tecnològic. Finalment, seleccionarem una gamma de colors asèptica basada en tons grisos, amb el fi de diferenciar les families de productes.

Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad corporativa de Innovación Abierta, Universitat Politècnica de València. Símbolo

Innovació oberta UPV

Innovació oberta UPV

La Universitat Politècnica de València va crear Innovació Oberta, el seu nou departament de consultaria tecnològica i científica. El seu propòsit és crear fluxos de treball per a generar idees que porten a solucions concretes.

Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad corporativa de Innovación Abierta, Universitat Politècnica de València. Tarjeta

Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad corporativa de Innovación Abierta, Universitat Politècnica de València. Pizarra

Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad corporativa de Innovación Abierta, Universitat Politècnica de València. Concepto

Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad corporativa de Innovación Abierta, Universitat Politècnica de València. Papelería

Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad corporativa de Innovación Abierta, Universitat Politècnica de València. Tarjetas

Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad corporativa de Innovación Abierta, Universitat Politècnica de València. Saludas

Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad corporativa de Innovación Abierta, Universitat Politècnica de València. Proceso

Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad corporativa de Innovación Abierta, Universitat Politècnica de València.

Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad corporativa de Innovación Abierta, Universitat Politècnica de València. Texturas

Per a la seua identitat corporativa tractem de conceptualitzar aquesta labor en un símbol que suggereix el seu procés de treball: un embut d’idees, que inclou des del moment de brainstorming, on tot val, fins a la selecció de la solució definitiva.

La creació de diferents textures a partir del símbol i l’àmplia gamma cromàtica confereixen un ampli recorregut visual a la marca. En les aplicacions generades, com la papereria corporativa, aconseguim així evocar aqueixa sensació de dinamisme i vitalitat que el client buscava.

Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad visual y tipografía para Donostia Fashion Week. Mupi

Donostia Fashion Week

Donostia Fashion Week

La Donostia Fashion Week va començar la seua marxa en 2013 com a punt de trobada per a professionals de la moda i amb l’objectiu d’impulsar el sector de la moda com a generador de riquesa i ocupació en la ciutat.

Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad visual y tipografía para Donostia Fashion Week. Acreditaciones

Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad corporativa para Donostia Fasion Week.

Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad corporativa para Donostia Fasion Week.

Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad corporativa para Donostia Fasion Week.

Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad corporativa para Donostia Fasion Week.

Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad corporativa para Donostia Fasion Week.

Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad corporativa para Donostia Fasion Week.

Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad corporativa para Donostia Fasion Week.

Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad corporativa para Donostia Fasion Week.

Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad corporativa para Donostia Fasion Week.

Per a un públic que té en els festivals de cinema i de jazz les dues propostes més icòniques de la ciutat, la identitat de la DFW per a aquesta primera cita havia de ser visualment cridanera i diferenciadora, però sense perdre l’elegància que la caracteritza.

La solució va passar per fonamentar la seua identitat en una tipografia a mesura de caràcter suggeridor i fins i tot provocatiu. Per a açò usem una combinació de formes sobre un disseny tipogràfic d’estil art-decó, expressió artística molt present en la ciutat. S’utilitza com a eix vertebrador i es combina amb una tipografia sense serifes. Amb la finalitat de contrarestar la seua particularitat, decidim usar una gamma de colors que li conferira un estil més sobri i elegant.

Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad corporativa para la dermatóloga Altea Esteve.

Dra. Altea Esteve

Dra. Altea Esteve

La Dra. Altea Esteve ens va encarregar que desenvolupàrem la identitat corporativa per a la seua nova consulta en dermatologia. Per a diferenciar-se de les habituals propostes del sector volia presentar-se amb una imatge propera i càlida.

Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad corporativa para la dermatóloga Altea Esteve.

Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad corporativa para la dermatóloga Altea Esteve.

Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad corporativa para la dermatóloga Altea Esteve.

Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad corporativa para la dermatóloga Altea Esteve.

Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad corporativa para la dermatóloga Altea Esteve.

Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad corporativa para la dermatóloga Altea Esteve.

Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad corporativa para la dermatóloga Altea Esteve.

Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad corporativa para la dermatóloga Altea Esteve.

Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad corporativa para la dermatóloga Altea Esteve.

Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad corporativa para la dermatóloga Altea Esteve.

Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad corporativa para la dermatóloga Altea Esteve.

Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad corporativa para la dermatóloga Altea Esteve.

El concepte es basa en el proverbi espanyol “Mes val prevenir que guarir”. A partir d’aquest es van crear un sèrie de consells útils sobre la cura de la pell. D’aquesta manera en cadascuna de les aplicacions de la identitat la dermatóloga ofereix una mica més als seus pacients.

Pel que fa al logotip, havia de ser senzill i net per a no distraure l’atenció ni alterar el significat del conjunt. La tipografia usada per als consells genera una sensació elegant i propera. D’igual importància, amb la combinació de colors corporatius aplicats en la papereria aconseguim aportar personalitat i frescor a la identitat.

En col·laboració amb: Maria Gómez-Senent
Redacció: Jaime Barber
Fotografia: Patricia Gázquez

Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad visual de Musix, proyecto de promoción cultural para la Generalitat Valenciana. Cartel

Mediterranew Musix

Mediterranew Musix

Musix és un projecte d’identitat corporativa per a promoció cultural de la Generalitat Valenciana; una marca paraigua que el seu objectiu és situar a la Comunitat Valenciana com a referent en el circuit musical internacional.

La identitat havia d’aglutinar tota l’oferta musical present a la Comunitat Valenciana, englobar festivals de diferents tipus i estils, dirigir-se a mercats nacionals i internacionals molt diversos, tenir un fort component turístic i ser capaç de conviure al costat d’altres marques molt dispars.
Èxit va ser l’agència encarregada de realitzar el naming i la identitat verbal. Tots dos equips treballem per a transmetre el concepte de mix de músiques i cultures, situant a la Comunitat Valenciana com a punt de trobada i sense perdre el caràcter local.

Donada la complexitat de l’encàrrec, més que dissenyar una marca, generem un sistema gràfic versàtil amb el qual poder comunicar en diversos contextos que la Comunitat Valenciana és “Where Musix lives”. Aquest sistema s’articula a partir d’un element concret (la lligadura) que sense una prefiguració d’ús concreta resulta molt adaptable per la seua capacitat de connectar i unir conceptes.

Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad y etiqueta de cerveza Micalet.

Micalet, cervesa monumental

Micalet, cervesa monumental

Micalet és una cervesa d’autor amb denominació d’origen valenciana, d’alta qualitat i baix volum de producció. La xicoteta empresa cervesera volia posicionar el seu producte com la cervesa gastronòmica de València. Perfecta per a la cuina mediterrània i que gens ha d’envejar a un bon vi, està pensada per a degustar menjant sense presses en un ambient tranquil i assossegat.

Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad y packaging de cerveza Micalet.

Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad y packaging de cerveza Micalet.

Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad y packaging de cerveza Micalet.

Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad y packaging de cerveza Micalet.

Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad y packaging de cerveza Micalet.

Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad y packaging de cerveza Micalet.

Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad y packaging de cerveza Micalet.

Un sabor que ascendeix esglaó a esglaó, alçat sobre fonaments naturals, sense additius, filtració, pasteurització ni infiltració de gas. Una cervesa d’autor, cremosa, suau i amb fons fruiter, elaborada amb dedicació i capaç de complementar qualsevol plat com el campanar del Micalet complementa a la seua catedral.

La proposta d’etiqueta cerca sumar a aquesta cervesa els valors associats a un patrimoni cultural com la Torre del Micalet. Es va treballar la comunicació verbal amb La Barbería per a definir millor la identitat de la marca i reforçar el vincle amb el monument valencià.

Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad corporativa Blasco y Vila. Thumbnail.

Blasco&Vila

Blasco&Vila

Blasco&Vila (B&V) és una signatura de disseny especialitzada en sofàs i butaques des de 1992. Localitzada a Moixent, València, confeccionen els seus propis dissenys en un atelier de tapisseria que combina la tradició, l’artesania, la passió, l’experiència i la creativitat amb la més avançada tecnologia. L’any en què compleix 25 anys, ho celebra amb una renovació d’imatge a tots els nivells, també en el seu nom i identitat.

El client volia que el seu logotip es vera més elegant i viu. A més, la idea fonamental a comunicar és la combinació de tradició i modernitat, una forma de treball que Blasco & Vila porten en la seua identitat.
D’altra banda, la renovació de la imatge requeria una denominació més precisa: un nom amb més personalitat i que comunicara millor alguns dels valors de l’empresa, però volien mantenir visible la versió curta, per la qual cosa es va proposar resoldre el contingut de les inicials i mantenir el B&V com a abreviatura de la marca principal.

Concloem que hauria de proposar-se un logotip tipogràfic, complementat per un llenguatge visual més potent, però mantenint un estil sobri i senzill. Optem per una tipografia romana escocesa, un estil originat a principis del segle XIX, en la cerca d’un disseny molt eficaç i de qualitat en condicions d’impressió desfavorables. Harriet Sèries és una família tipogràfica que actualitza aquest esperit acostant-ho a nous mètodes i pautes. Un dels objectius clau era restar-li importància al ampersand, un símbol amb gran força visual, capaç de minimitzar als seus companys en la versió abreujada de la marca. Dissenyem un ampersand personalitzat: sense serifa, senzill, de formes agradables i amb un tall que ho fa encara més lleuger.

El contrast de pesos i l’oposició entre tipografies serif i sans va ser la solució, aconseguint reflectir formalment aqueixa tradició-modernitat, a més d’aconseguir un resultat amb la personalitat requerida.

Direcció d’art: Pablo Gironés
Fotografia de producte: Ángel Segura

Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad corporativa Lavandera, a brand for collectors. Thumbnail.

Lavandera, a brand for collectors

Lavandera, a brand for collectors

Lavandera naixqué fa més de 10 anys com una signatura de moda per a gent que fuig de convencionalismes, que vol crear el seu propi univers i que és aliena als ritmes frenètics de la societat actual. Totes les seves peces estàn fetes en Espanya i venen etiquetades amb un número de serie que indica el número de peces realitzades per model. Lavandera escapa de les col·leccions que naixen i moren cada sis mesos, és una marca per a coleccionistes.

Lavandera persegueix un treball educacional, d’apropament entre la gent del carrer i la moda més conceptual. Després de més de 10 anys, l’ideari i les aspiracions amb que començà no han canviat, però la seva formulació si ha evolucionat, obrint un camí més madur i refinat.

Aquest fou doncs, el nostre principal objectiu en aquest proyecte de redisseny de marca. Per açò buscarem generar un logotip més net i llegible que l’anterior, dissenyant un lettering que, a l’igual que les peces de la marca, és un equilibri de contrastos i detalls. A més s’afegí un claim, “A brand for collector” que ens remet a la limitada edició de les peces i al seu esperit atemporal. Per últim, per a la resta de la identitat es mantingué un perfil sobri i elegant, però incorporant actituts suggeridores i un llenguatge actual.