Fase, estudio de diseño gráfico. Publicación Ca s'abuela de Cati Bestard

Ca s’abuela

Ca s’abuela

“Ca s’abuela” és un llibre de Cati Bestard sobre la casa de la seua avia en Mallorca. Inclou algunes fotografies fetes per son pare als anys 60 i altres fetes per ella entre 2017 i 2021.

Citant a la pròpia Cati, “La pols –que acumulada a un negatiu fotogràfic es converteix en la portada del llibre–, indica l’absència de persones, de superfícies que no s’han tocat en molt de temps, que han acumulat altres matèries. Però també hi ha un buit narratiu, impossible d’omplir, de relats complexes, vides passades, records i decisions impossibles de transmetre per ser tan inabarcables com desconegudes. La imatge fotogràfica és un bocí de realitat fragmentada, un llenguatge amb moltes mancances, com qualsevol altre llenguatge.”

Ca s’abuela
200 exemplars, 100 pàgines, 17 x 25 cm.

Un projecte de Cati Bestard.
Pots comprar-lo ací.

Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad Castelló Poble 2030

Castelló Poble 2030

Castelló Poble 2030

Castelló és un municipi de 7.000 habitants situat a la comarca de la Ribera Alta, província de València. En 2022 va ser triat com un dels municipis pilot de l’Agenda Urbana Espanyola, un programa per a guiar la planificació dels municipis i ciutats espanyols cap al desenvolupament sostenible.

Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad Castelló Poble 2030, ilustración pueblo abierto

Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad Castelló Poble 2030, aplicaciones
Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad Castelló Poble 2030, tipografías

Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad Castelló Poble 2030, lona obras
Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad Castelló Poble 2030, web móvil
Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad Castelló Poble 2030, guía
Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad Castelló Poble 2030, bandera
Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad Castelló Poble 2030, vinilo
Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad Castelló Poble 2030, camiseta
Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad Castelló Poble 2030, mupi
Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad Castelló Poble 2030, guía
Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad Castelló Poble 2030, ilustración próximo

Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad Castelló Poble 2030, lona obras
Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad Castelló Poble 2030, aplicaciones
Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad Castelló Poble 2030, web
Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad Castelló Poble 2030, ilustración pueblo inclusivo
Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad Castelló Poble 2030, valla

A causa de l’històric conflicte amb la seua toponímia i la recent definició com “Castelló”, el nom triat per a l’Agenda havia de fomentar l’ús d’aquest i diferenciar-lo del de la capital de província. Així, es va afegir “poble” que reforça la seua condició i “2030” que ho vincula al programa.
D’altra banda, la quantitat de conceptes relacionats amb l’Agenda Urbana i els objectius de desenvolupament sostenible de l’ONU requereixen una simplificació de cara a facilitar la seua comunicació, per la qual cosa s’estableixen 5 àmbits estratègics que encaixen amb els objectius de l’Agenda Urbana Espanyola. D’aquesta manera, el nom triat ens permet substituir el 2030 per adjectius que defineixen cadascun d’aquests àmbits: pròsper, saludable, pròxim, inclusiu i obert.

La identitat gràfica la protagonitzen els personatges que representen els àmbits d’actuació, amb un color assignat a cadascuna d’ells, a més del groc que s’usa per a comunicacions genèriques. Les tipografies, de formes senzilles i obertes, resulten familiars i funcionen en tota mena d’aplicacions i suports. Finalment, el logotip és un simple identificador que combina les icones d’actualització i reciclatge amb una lletra C.

Web: castellopoble2030.com

Iŀlustracions: Josep Navarro
Disseny i programació web: Mui Studio

Tipografiies: Feliciano Type

Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad Permea

Permea

Permea

Permea (Programa Experimental de Mediació i Educació a través de l’Art) és un programa formatiu de màster desenvolupat pel Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana junta amb la Universitat de València. Aquest aborda de manera holística i experimental els sabers involucrats en la creació de projectes de mediació artística, tant en els espais institucionals de l’art i l’educació com en altres contextos socials.

Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad Permea

Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad Permea
Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad Permea

Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad Permea
Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad Permea, cartel
Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad Permea, cartel
Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad Permea
Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad Permea, carteles
Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad Permea

Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad Permea: Guía Docente
Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad Permea: Guía Docente
Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad Permea: Guía Docente
Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad Permea: Guía Docente
Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad Permea: Guía Docente
Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad Permea: Guía Docente
Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad Permea: Textos Permeables
Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad Permea: Textos Permeables
Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad Permea: Textos Permeables
Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad Permea: Textos Permeables
Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad Permea: Textos Permeables
Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad Permea: Textos Permeables
Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad Permea: Textos Permeables
Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad Permea: Textos Permeables

La identitat havia de reflectir el caràcter del màster, menys infantil i festiu i més teòric i intel·lectual. Per a això vam proposar una identitat gràfica contemporània que convida als alumnes a intervenir en ella mitjançant imatges que es generen durant el curs i que no necessita de grans recursos en producció.

La identitat es vertebra mitjançant una sola tipografia, la Oblong Sans, una grotesca amable que mitjançant un subtil contrast invertit i altres detalls inusuals, aconsegueix oferir l’espai just per a l’experimentació i el joc, al mateix temps que ofereix una imatge contemporània. A més, amb l’objectiu de comunicar la idea de diàleg, alguns títols es disposen com si es tractara d’una conversa.

D’altra banda, la identitat fa ús de les transparències en diverses aplicacions. Textos i imatges de diferent naturalesa es mesclen amb masses de color buscant potenciar i aprofitar-se del nom del programa, a més de reforçar les idees d’intercanvi i transmissió que funcionen com a al·legoria de mediació i educació.

Fase, estudio de diseño gráfico. Publicación Los Dalton

Els Dalton

Els Dalton

Els Dalton, un projecte expositiu de Miguel Fructuoso, María Sanchez i Miguel Ángel Tornero comisariat per Dilalica i exhibit al Centro José Guerrero de Granada. A partir del daltonisme, alteració visual que provoca dificultat per a percebre els colors, Els Dalton és un exercici formal i conceptual en relació al color. La cerca del consens i l’intent de posar-se en el lloc de l’altre deriven, així, en una reflexió sobre l’empatia i l’exclusió, el rar i el comú, l’individualisme i la col·lectivitat.

Fase, estudio de diseño gráfico. Publicación Los Dalton
Fase, estudio de diseño gráfico. Publicación Los Dalton

Els Dalton
500 exemplars, 100 páginas, 17 x 23,5 cm.

Un projecte de Miguel Fructuoso, María Sanchez y Miguel Ángel Tornero.
Comisariat per Dilalica per al Centro José Guerrero.
Textos de Jorge de Cascante i Dilalica.
Fotografiies d’Aleix Plademunt, Toni Mori i Los Dalton.
Tipografiies Capraia de CAST i Plain de Optimo.

Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad La Unió Llauradora i Ramadera

La Unió

La Unió

La Unió Llauradora i Ramadera és l’organització professional agrària majoritària en el camp valencià. Va nàixer en 1976 per a defensar als i les professionals de les explotacions familiars agràries i ser la interlocutora davant les administracions i tots els agents del sector agrari. Juntament amb la renovació de la seua imatge i amb l’objectiu de recollir el nou caràcter més inclusiu i divers de La Unió, s’ha presentat l’actualització del seu nom, canviant “Llauradors i Ramaders” (substantius masculins) per “Llauradora i Ramadera” (adjectius).

 

Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad La Unió Llauradora i Ramadera
Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad La Unió Llauradora i Ramadera, postal
Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad La Unió Llauradora i Ramadera, papelería
Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad La Unió Llauradora i Ramadera, tote
Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad La Unió Llauradora i Ramadera, portadas

Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad La Unió Llauradora i Ramadera, varias aplicaciones

Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad La Unió Llauradora i Ramadera, camiseta
Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad La Unió Llauradora i Ramadera, revistas

Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad La Unió Llauradora i Ramadera, banderas y chinos
Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad La Unió Llauradora i Ramadera, cartel manifestación
Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad La Unió Llauradora i Ramadera, cartel manifestación
Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad La Unió Llauradora i Ramadera, cartel manifestación
Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad La Unió Llauradora i Ramadera, cartel manifestación
Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad La Unió Llauradora i Ramadera, carteles manifestación
Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad La Unió Llauradora i Ramadera
Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad La Unió Llauradora i Ramadera, XV Congrés
Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad La Unió Llauradora i Ramadera, XV Congrés
Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad La Unió Llauradora i Ramadera, XV Congrés
Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad La Unió Llauradora i Ramadera, XV Congrés
Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad La Unió Llauradora i Ramadera, XV Congrés

La identitat havia de reflectir el caràcter i els valors renovats de l’organització, a més de tractar de connectar amb les noves generacions. Plantegem un logotip tipogràfic unint les dues paraules i utilitzant la tipografia Original Sans que formalment la vincula a l’imaginari sindicalista. Buscant aportar riquesa visual i també com a element funcional, hem proposat una variant que compta amb la denominació completa i que remet als segells de qualitat alimentària. La tipografia principal és la Zoom Pro que, amb les seues formes geomètriques imperfectes, aporta frescor i espontaneïtat d’una banda i que, mitjançant la varietat de pesos i amples, permet modular el missatge d’uns més formals a uns altres més reivindicatius.

Hem actualitzat el color verd que ha representat l’organització els últims anys per un to més potent i reconeixible, a més d’afegir una paleta de colors frescos i vibrants. D’altra banda, amb l’objectiu d’accentuar el caràcter de l’organització, a més de prestar suport amb algunes aplicacions i l’arquitectura de marca, encarreguem una sèrie d’il·lustracions a Luis Demano dibuixades a mà alçada amb retolador, amb un estil pròxim però no infantil.

Iŀlustracions: Luis Demano
Tipografies: Original sans y Zoom Pro

Fase, estudio de diseño gráfico. Publicación 15 years of Yonoh, portada

15 years of Yonoh

15 years of Yonoh

Aquesta publicació celebra el 15 aniversari de l’estudi de disseny Yonoh, recopilant 15 anys d’experiències, 15 dels seus dissenys favorits i 15 testimoniatges de persones que han format part de la seua carrera. Unes pinzellades del treball que han fet fins hui.












Premi ADCV Or publicacions corporatives i catèlegs, 2022.
Premi Laus Bronze llibre corporatiu, 2022.

Un projecte de Yonoh Creative Studio
Text de Tachy Mora
Iŀlustracions Koko Che Jota
Paper GF Smith Colorplan i Fedrigoni Arena
Tipografiia Diatype de Dinamo

Fotografies de la publicació de Josep Gil

Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad y packaging Be Dyverse

Be Dyverse

Be Dyverse

Be Dyverse és una marca de cosmètics dirigida a pells joves, que neix amb l’objectiu d’orientar la cura de la pell a rutines més efectives i sostenibles. Per això, concentra en una col·lecció reduïda de productes totes les innovacions de la cosmètica, que cobreixen les necessitats clau de la pell. Tot el que necessites i res del que no necessites.

Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad y packaging Be Dyverse
Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad y packaging Be Dyverse
Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad y packaging Be Dyverse
Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad y packaging Be Dyverse
Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad y packaging Be Dyverse
Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad y packaging Be Dyverse
Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad y packaging Be Dyverse
Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad y packaging Be Dyverse
Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad y packaging Be Dyverse
Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad y packaging Be Dyverse
Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad y packaging Be Dyverse
Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad y packaging Be Dyverse
Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad y packaging Be Dyverse
Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad y packaging Be Dyverse
Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad y packaging Be Dyverse
Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad y packaging Be Dyverse
Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad y packaging Be Dyverse
Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad y packaging Be Dyverse
Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad y packaging Be Dyverse
Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad y packaging Be Dyverse
Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad y packaging Be Dyverse
Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad y packaging Be Dyverse
Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad y packaging Be Dyverse
Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad y packaging Be Dyverse
Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad y packaging Be Dyverse
Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad y packaging Be Dyverse

El nostre enfocament va consistir a centrar-nos en una estètica juvenil i natural que comunica sensació de llibertat i felicitat. El disseny d’identitat gràfica i embalatge, a més de diferenciar la singular proposta de l’empresa dins d’un mercat saturat, pretén vincular l’ús dels seus productes amb un moment de satisfacció personal.

Fase, estudio de diseño gráfico. Identidad Més Compromís

Més-Compromís

Més-Compromís

La identitat gràfica de Més està construïda buscant l’equilibri entre quatre adjectius que defineixen aquest projecte polític jove i ambiciós: sòlid, amable, reivindicatiu i divers.

Premi Laus Bronze disseny de cartell, 2022.

Projecte realitzat junt a Diego Mir.

Fase, estudio de diseño gráfico. Publicación Echo, Dilalica.

Echo

Echo

Echo (Eco) és un cos que escolta, un cos que parla, un cos que “pensa”. Echo només coneix i només pot usar les paraules que ha sentit prèviament, parant esment a la forma en què les sent combinar-se. Echo t’escolta i et respon. Echo a vegades diu coses incongruents o inconnexes. Echo a vegades diu coses amb sentit. En aquesta publicació s’inclou el registre automàtic del que Echo va escoltar i va dir des que va néixer i durant el període que va estar en Dilalica.

Echo (Eco)
96 pàgines, 14 x 19 cm.

Un projecte de Lúa Coderch, Julia Múgica, Lluís Nacenta i Iván Paz per a Dilalica.
Text de Lúa Coderch.
Fotografiia d’
Echo d’Aleix Plademunt.
Iŀlustració generada mitjançant codi ASCII.
Tipografiies Chassi i Menlo.

Fase, estudio de diseño gráfico. 13 Crestwood Drive, branding.

13 Crestwood Drive

13 Crestwood Drive

13 Crestwood Drive és un projecte residencial de luxe situat Barrie, Ontario (el Canadà). La casa està situada en un vessant inclinat amb arbres de fusta madura i vistes a la costa nord de la badia de Kempenfelt.





















Treballem juntament amb l’equip de Jorg per a trobar el llenguatge gràfic que millor s’adaptava al concepte arquitectònic de la residència i el seu emplaçament. El logo fa l’ullet a la forma en què la casa adapta la seua estructura al vessant sobre la qual està construïda.

Visita la web en 13crestwood.com

Desenvolupament CLN Development
Arquitectura Ancerl Studio
Renders i màrqueting Jorg

Falles 2021

Falles 2021

La imatge gràfica de les Falles de València 2021 és un homenatge als oficis que fan la festa possible: un reconeixement i una reivindicació de la tradició, motivats per la difícil situació que han travessat aquests artesans i artesanes.

Fase, estudio de diseño gráfico. Fallas 2021, imagen gráfica. Cartel genérico

Fase, estudio de diseño gráfico. Fallas 2021, imagen gráfica. Inspiración
Fase, estudio de diseño gráfico. Fallas 2021, imagen gráfica. Manos monumento
Fase, estudio de diseño gráfico. Fallas 2021, imagen gráfica. Carteles Fallas 21

Donada la situació de pandèmia mundial, les Falles no es van poder celebrar en les seues dates habituals i tampoc es va poder usar la campanya gràfica tal com l’havíem dissenyada. Per això, l’Ajuntament ens va demanar realitzar una adaptació sota el lema Tornarem, que servira com a reconeixement, seguint el concepte de la campanya.

Fase, estudio de diseño gráfico. Fallas 2021, imagen gráfica. Tornarem florista
Fase, estudio de diseño gráfico. Fallas 2021, imagen gráfica. Tornarem músico
Fase, estudio de diseño gráfico. Fallas 2021, imagen gráfica. Tornarem artista fallero
Fase, estudio de diseño gráfico. Fallas 2021, imagen gráfica. Tornarem indumentarista
Fase, estudio de diseño gráfico. Fallas 2021, imagen gráfica. Tornarem pirotécnico
Fase, estudio de diseño gráfico. Fallas 2021, imagen gráfica. Tornarem genérico
Fase, estudio de diseño gráfico. Fallas 2021, imagen gráfica. Tornarem artista fallero

Gràcies a l’arribada de la vacuna, els governs responsables van permetre celebrar les Falles així com altres festivitats locals. La Junta Central Fallera va decidir convocar-les en la primera setmana de setembre i així, finalment, es va poder veure la campanya gràfica oficial als carrers de València.

Fase, estudio de diseño gráfico. Fallas 2021, imagen gráfica. Cartel florista
Fase, estudio de diseño gráfico. Fallas 2021, imagen gráfica. Cartel indumentarista







La campanya es compon d’un total de sis cartells: cinc cartells per a cinc oficis (artista faller, pirotècnic, indumentarista, músic i florista) sense els quals els valencians i les valencianes no podríem entendre la nostra festa per antonomàsia. A aquests, sumem un cartell genèric que conté l’essència global de la campanya, i que fa extensible el reconeixement a tots aquells oficis i professions que, d’una manera o d’una altra, contribueixen a la celebració de tot allò relacionat amb les Falles, ja que som conscients que les festes les fan possible un número quasi interminable de professionals de moltes disciplines diferents. En els cartells, les mans dels artesans i artesanes són les protagonistes. Per això, sobredimensionem les proporcions i donem en aqueixes mans el caràcter de monument faller, per damunt dels seus utensilis i de la pròpia festa.

A nivell formal, la campanya és també un homenatge a la tradició gràfica. L’estètica mira al passat, a referents de l’art ‘déco’ i d’una era prolífica per a l’ofici del cartellisme a València. Noms com Renau, Monleón, Amérigo, Ballester o Raga van obrir unes portes estètiques i formals que volem rescatar i reivindicar com a pròpies. Aquest exercici de recuperació gràfica ha inclòs la creació d’una tipografia inspirada en els referents d’aquella època, així com la utilització d’una gamma cromàtica vibrant i d’un acabat que recorda l’estil del clàssic aerògraf. Aquests recursos ajudaran a donar més recorregut a la identitat de la festa segons es dissenyen més adaptacions gràfiques.

La imatge gràfica de les Falles 2021 és, per tant, un exercici d’introspecció. El moment que estem vivint ens convida a celebrar, més que el caràcter internacional de la festa, les nostres arrels i la nostra capacitat com a poble per a donar-nos suport, valorar-nos i girar la vista arrere per a afrontar el futur amb força i optimisme.

Descarregar Metxa Display

Premi Laus Plata disseny de cartell, 2022.
Premi Laus Bronze publicitat exterior, 2022.

Projecte realitzat amb Diego Mir.
Fotografies de Josep Gil i Fase.
Fotografia “Meditadora” de Mònica Torres.